Thursday, March 02, 2006

dag 2

andra dagen på jobbet. anställningen som doktorand på uppsala universitet, alltså. jag har gjort ett lässchema för de drygt 1800 sidorna jag ska tenta den 11 april. Ca 80 sidor om dan måste jag läsa. Vilket jag gjort på förmiddagen. "The Rise of Western Christendom", förresten (vore det inte väldigt roligt om det var "Rice" istället...? hehe)

Nyss läste jag en artikel om Elit-listan, trots att länken var jätteseg. jag känner hur jag långsamt och obönhörligt sugs in i oväsentligheternas virvel. snart kommer jag vara helt bedövad, oförmögen att skilja mellan centralt och perifert. snart kommer schlager-deltävlingarna hamna på löpsedlarna på NYHETSTIDNINGAR (som alltså utger sig för att rapportera om nyheter) utan att jag reagerar. snart. det händer medan vi pratar.

1 Comments:

Blogger Benjamin Ekman said...

vore kul att snackas, höra hur det går i uppsala. så hur relaterar vi populärkulturs-junkieskapat till insikten om västvärldens skruvade livsstil?

7:39 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home