Wednesday, March 08, 2006

när blir pretentiös en komplimang?

Vissa dagar är mer betungande än andra. Idag har jag sockersug och skulle gärna se lite på TV. Men det har jag bestämt mig för att avstå under fastan. Samtidigt är avståendet oerhört skönt. Man känner sig lite fascistisk när man går och droppar ord som "renande" och "stärkande". Men så känns det. Det är befriande att slippa skvalpa omkring i ständig stimuli!

kanske hör tröttheten och fastan ihop: man har inget att göra på kvällen, och då blir man sömning. fast bara för att man ställt undan tv:n? är inte det smått tragiskt? nej, så får det inte vara. det måste finnas andra förklaringar. ikväll är jag inte trött. fast då har jag och lydia å andra sidan kollat på nära 200 bilder från oscarsgalan. uma thurman vann nog. tätt följd av scarlett johansson.

Dagens text är nog den här. Vad får killen allt ifrån?

1 Comments:

Blogger Unknown said...

I am looking for my memories through the stories, the narrative of people. I feel it is difficult but I will try.
povaup

3:28 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home