Saturday, April 22, 2006

ibland när jag pratar med folk så hejdar jag mig precis när jag tänker berätta nåt. jag tänker: "skrev jag inte det där i bloggen för nån dag sen?" och om de kanske har läst den så har de ju hört det, och man vill ju inte sitta och upprepa sig.

det händer ju att man upprepar sig när man pratar med folk, men det här är inte riktigt samma sak. När man pratar med nån kan man ju fråga "Har jag berättat det här förut?" Men man kan inte säga "Jag skrev om detta på min blogg för nån dag sedan, du har kanske läst det?" Det skulle ju kännas superkonstigt! Lite snobbigt, liksom. Och den man pratar med kan ju inte riktigt säga: "Ja, jag vet. jag läste det på din blogg förra veckan." Eller det kanske väl gå att säga så, men det är inte helt naturligt. Det blir då så tydligt hur den personen liksom har ett informationsövertag i samtalet. Vet mer om mig än jag vet om henne.
Det är lite ovant, det här med bloggarnas plats i det sociala livet.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home