Friday, April 28, 2006

mer om zlatan

Det är ibland betungande att vara balanserad. Åtskilliga år på universitetet har lärt en att alltid problematisera allt. Så mycket skönare att bara få leverera snabba och och onyanserade omdömen. Det är där det här med Zlatan kommer in i bilden. Det är en oproblematisk zon i mitt liv. Han må vara kaxig, dryg, självcentrerad eller vad som helst. Jag bryr mig inte. Allt jag nånsin kommer att få höra om honom kommer jag att tolka till hans fördel. Alla som ogillar Zlatan är mina fiender. Detta är ett område i mitt liv där det inte finns rum för nyanser, här är det svart eller vitt som gäller. Jag har bestämt mig, och jag vacklar inte.

Sen är det ju faktiskt så att han är störst, att allt man hör om honom bara får honom att framstå som ännu mer sympatisk - som ryktet om att han enbart tittar på svartvita filmer!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home