Friday, April 21, 2006

planer man haft

vintern/våren 1999. under vårt första parti biljard tillsammans drar jag och mattias upp vår mästerplan. steg ett är att bli asbra på biljard. sen, när vi ger oss iväg på vår europaresa till sommaren, ska vi gå in på haken, fejka att vi är usla och lura folk att utmana oss till en match om pengar. då krossar vi dem och tar deras pengar. kanske, tänkte vi, kunde vi tjäna ihop till hela resan på detta sätt.

vi spelade väl biljard typ fem gånger den våren. det räckte inte. vi spelade aldrig biljard under vår europaresa.

2 Comments:

Blogger joelh said...

håller med: planer är viktiga, även om de är orealistiska. och man ska inte vara helt realistisk när man känner en längta, vilja eller så och bara: "Åh, det skulle va kul, men det är ju sånt man säger sen funkar det inte ändå..." Det är ju miserabelt! man ska försöka se om det kan bli möjligt, det händer ju faktiskt ibland att det går! just nu drömmer jag om att få en bra kondition och en vältränad och frisk kropp!

sjuk dröm indeed! fast jag kanske ska göra ett studiebesök på nyhem i år. kanske.

11:57 AM  
Blogger Filip said...

Jag säger som en god vän till mig så klokt har uttryckt det:

"Det man inte är idag... är man aldrig!"

7:25 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home