Monday, May 22, 2006

Varför dricker vi som vi gör?



Vad har hänt med svenska folkets dryckesvanor de senaste 20 åren? Det lilla glaset till höger är från 80-talet, de två större till vänster från 2000-talet. Varför har vi börjat dricka ur större glas? Vad ligger bakom denna förändring? Har vi blivit törstigare? Rikare? Har vi börjat dricka billigare saker? (vatten istället för läsk och sånt) Latare? (så att vi inte orkar gå för påfyllning) Fått större kök? Mindre familjer? Äter vi mer kryddad mat? Svettas vi mer?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Behöver jag upprepa min senaste kommentar? :)

Förövrigt, jag tar mig friheten att förkorta omnämnda personers namn till enbart en bokstav i min blogg som du gör. Jag kan lämna ut mig själv ganska mycket, men jag har inte rätt att göra det med andra.. Hoppas du inte har registrerat patent ;)

11:37 PM  
Blogger joelh said...

jag tror varken du eller jag är först! (:
och jag håller med om principen!

11:15 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home