Thursday, June 08, 2006

o'hoj, vilket vackert väder

Jag märker ofta hur mitt huvud liksom är inställt på Lund. Jag tycker mig ständigt se bekanta lundensare när jag fångar en glimt av människor häruppe. De behöver inte vara lika egentligen, men jag tycks funka så att jag associerar utifrån människors look; de behöver inte vara lika, det räcker att de påminner remotly om varandra. Och de lundensare jag "ser" behöver inte ens vara människor jag känner särskilt väl, utan bara folk som rörde sig i samma vardag som en själv. En snabb blick ut genom fönstret: Jaha, där är Sören. Och sen: Nej, naturligtvis inte. Ibland är jag medveten om att jag faktiskt inte är i Lund, men ser ändå: Oj, vad gör hon här? Hittill har det stämt 0 gånger. Undrar hur det kommer bli den gången en lundabekant kommer upp hit. Bara: där är han - eller nej, jag tar nog fel som vanligt.

1 Comments:

Blogger Lovisa said...

Upplysningsvis Joel, så var du omgiven av fyra lundensare i helgen. Dygnet runt. Det var ingen synvilla, jag lovar. Tappa inte hoppet, våga lita på dina sinnen: det är inte alls orimligt att någon av oss dyker upp snart igen! OCh jag tror att vi skulle bli mycket besvikna om du avfärdade oss som en illusion.

2:25 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home