Sunday, July 04, 2010

Hart om ateism

"For one thing, it seems obvious to me that the peculiar vapidity of New Atheist literature is simply a reflection of the more general vapidity of all public religious discourse these days, believing and unbelieving alike. In part, of course, this is because the modern media encourage only fragmentary, sloganeering, and emotive debates, but it is also because centuries of the incremental secularization of society have left us with a shared grammar that is perhaps no longer adequate to the kinds of claims that either reflective faith or reflective faithlessness makes."

David Bentley Hart här

(Bl.a. med avseende på min kommentar om Eva Dahlgrens sommarprat i SvD 1.7.2010 (tyvärr inte på nätet), och Christer Sturmarks respons på den här)

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

privilegium

8:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

vart ar julkalendern?

12:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag ska spara den här verkstan ett tag och läsa lite noggrant

11:43 AM  
Blogger toaklotter said...

Upptäck Sveriges roligaste humorblogg. http://www.toaklotter.se

11:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nice blog. Interesting information.
This looks like a very nice place! I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.

Cheap Flights to Hanio
Flights to Hanio
Hanio Flights

10:54 AM  
Blogger Veer said...

I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.
Wonderful post, really great tips and advice.
<Cheap Flights to Mauritius
< Flights to Mauritius
< Mauritius Flights

1:27 PM  
Blogger LUZ VITORIOSA DE OXALÁ said...

Skaparen avsedd för Maria från början, den avgörande roll krossning med sin ödmjukhet, renhet och lydnad, huvudet av ormen av ondska.
www.virgemdeguadalupe.blogspot.com

4:19 AM  
Anonymous Christian said...

This blog was… how do I say it? online-essay-writer.org Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Many thanks!

9:54 PM  
Anonymous friv 7 said...

With what can be provided to those who need and I believe that your website is good.

12:12 PM  
Blogger Unknown said...

food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me
food near me

6:18 PM  
Blogger alicetaylor said...

great article, I was very impressed about it, wish you would have stayed next share
http://word-cookies-answers.com

3:39 AM  
Blogger Friv games said...

Your articles are very useful. They give me a lot of information. I may learn knowledge from them. I can't help reading your posts. It's very kind of you to share your insight. I really like your pieces of writing. They help me so much. Thanks a million. I am waiting new posts.
Kizi | MOTO X3M

8:50 AM  
Blogger Unknown said...


Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post plus the rest of the website is also very good. aol.com mail login sign

3:11 AM  
Anonymous royal oil 365 said...

I like visit this website and this is very informative for me iwill visit this website again.This website is really very usefull

11:12 AM  
Blogger Allison Howarts said...

Jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i flera år bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag Han med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller vad är han på +2348069032895
1) Förälskelse Spells (2) Förlorade Love Spells (3) Skilsmässa Spells (4) Marriage Spells (5) Bindande Stava. (6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskelse (8) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning (9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
ogagakunta@gmail.com

8:11 PM  
Blogger Unknown said...


Med så mycket i mitt hjärta är jag här för att uttrycka mig på hur Dr Ilekhojie räddade mitt äktenskap från skilsmässa. Jag och min man hade lite missförstånd och det söndrade vårt äktenskap i den utsträckning min man letade efter skilsmässa. Så jag har inget annat alternativ än att gå till internet för att söka lösning på mitt problem det var där jag kom över Dr. Ilekhojie detaljer och om hur han har hjälpt många människor genom att återställa det där förhållandet. Jag kontaktar Dr Ilekhojie och på mindre än 48 timmar har min man avbrutit skilsmässapapper. Nu själv och min man bor tillsammans i fred och harmoni allt tack vare DrIlekhojie för att rädda mitt äktenskap från att bryta upp kontakta honom: gethelp05@gmail.com

7:48 PM  
Blogger healthy5419 said...

Awesome blog. I enjoyed reading your articles. This is truly a great read for me. I have bookmarked it and I am looking forward to reading new articles.
Friv 2019
Friv4School
Didi Games
Friv 1

3:38 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home