Wednesday, May 07, 2008

Klargöranden

Jag borstar arkivdammet från ärmarna och gläds åt att vara tillbaka i en tillvaro med snabb uppkoppling och framför allt avpersonaliserade texter på skärm istället för alla dessa vackra men mer eller mindre läsliga handstilar som tvingar ner en på en läshastighet lik den man hade i lågstadiet. (För innerst inne är jag nog modernist...)

För ett antal poster sedan gjorde jag en 1-5 lista på begrepp jag tänkte att det kanske var värt att fundera en vända till över. Poängen var inte att jag ”höll med” de sakerna jag listade, utan mer att det kanske-kanske-kanske fanns något som man kunde lära av ”den andre”; av den position som var rakt motsatt till den egna, eller kanske till och med gängse. Jag har ombetts att förtydliga lite hur jag menar när det gäller två av dessa, och ska nu försöka göra det (men jag lovar inte att det blir klarare…)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home